Indicaties voor osteopathie

Voor jong en oud

Door het herstellen van de beweging in een probleemgebied, kan het betreffende deel van het lichaam weer optimaal gaan functioneren en vermindert of verdwijnt de pijn. Dit geldt voor zowel kinderen en volwassenen als voor baby’s en senioren. Veel zogenaamde “huilbaby’s” zijn al door een osteopaat van hun pijn afgeholpen.

Chronisch

Een osteopaat komt vaak in beeld als een klacht hardnekkig blijkt. Als er bijvoorbeeld gezegd is: ‘met deze pijn moet u maar leren leven.’ Dat kan over allerlei klachten gaan: rug- en nekklachten, maag- en darmklachten, zwangerschapsklachten, hoofdpijn en migraine, darmkrampjes bij kinderen, veelvuldig huilen van baby’s, etc.

Onbegrepen klachten

Ook als de dokter het niet meer weet of wanneer onderzoeken niks bijzonders laten zien, kan een osteopaat mogelijk helpen. Denk hierbij aan klachten als prikkelbaredarmsyndroom, fibromyalgie, chronische vermoeidheid, pijn op de borst, benauwdheid, etc.

Baby’s

De osteopaat maakt door middel van zachte technieken kleine en grotere bewegingsproblemen los waardoor alle structuren in het lichaam van uw baby weer de mogelijkheid hebben optimaal te functioneren. Na enkele behandelingen merkt u al het verschil.

Enkele indicaties voor volwassenen zijn:
  • Rugklachten
  • Nekklachten
  • Hoofdpijn en migraine
  • Schouderklachten
  • Buikklachten en spijsverteringsproblemen
  • Obstipatie
  • Reflux
  • Vermoeidheid – uitputting
  • Sportblessures

Enkel indicatie voor kinderen zijn:
  • Immuniteitsproblemen, sinusitis, terugkerende verkoudheden, middenoorontstekingen